Våtserviettar i kloakken, eit stadig veksande problem

Plastprosjektet på Bryne vgs har pågått i fire år. Prosjektet går ut på å dokumentere, observere og informere om marint avfall som kommer fra kloakken og konsekvensene av dette. Vi i 1STA har dette skoleåret har dette skoleåret vært med på nettopp dette og i denne artikkelen skal vi presentere problemet, hvorfor det er et problem, resultatene vi har fått, hva vi har gjort for å redusere problemet, hva man kan gjøre for å redusere problemet og forklare hvorfor det er viktig å ha fokus på dette.

Våtservietter er noe som har blitt en slags løsning for rengjøring. Det disse våtserviettene også bidrar til er at de er en stor trussel mot avløpssystemene vi har. De fuktige serviettene har blitt en utfordring både lokalt og globalt.

Les artikkelen om kvifor våtserviettar i kloaakken er eit problem, og om plastprosjektet her: Artikkel plastprosjekt (DOCX, 2 MB)